wtorek, 25 marca 2014

Manipulowanie przeszłością






     Orson Scott Card jest znany na całym świecie głównie za sprawą książek o Enderze. Ostatnio zekranizowany został pierwszy tom zatytułowany "Gra Endera". Film oglądałam, z książką się nie zapoznałam. Pierwszą książką jaka przeczytałam tego autora jest "Tropiciel". Jest to pierwszy tom nowej serii. Jeśli chodzi o Oscara Scott Carda to dotychczas byłam totalnym ignorantem i dopiero jak zapoznałam się z  filmem zorientowałam się, że przecież przeczytałam już coś tego autora.

     "Tropiciela" kupiłam okazyjnie za bardzo dobrą cenę. Kosztowała mnie 19zł. Muszę przyznać, że po przeczytaniu opisu spodziewałam się zupełnie czegoś innego, a przynajmniej, że o coś innego chodzi.

     Opis:

     Gruntowne szkolenie nauczyło Rigga dochowywać tajemnic. Tylko jego ojciec zna prawdę o niezwykłym darze syna - talencie widzenia ścieżek przeszłości. Lecz gdy ojciec ginie, Rigg ze zdumieniem dowiaduje się,jak wiele sekretów przed nim zataił. Tajemnic o przeszłości syna, jego tożsamości  i przeznaczeniu. A kiedy Rigg odkrywa, że jego dar pozwala mu nie tylko widzieć przeszłość, ale również ją zmieniać, przyszłość nagle staje się co najmniej niepewna. Przyrodzone dziedzictwo pcha go ku pokrętnej drodze, mimowolnie wikłając w rozgrywki dwóch stronnictw. Jedno pragnie wynieść go na tron, drugie pozbawić życia. Chcąc nie chcąc, musi podać w wątpliwość całą nabytą wiedzę, przezwyciężyć ograniczenia swojego talentu...i wyrzec się wpływu na własne przeznaczenie.

     Rigg to chłopiec o niezwykłym talencie widzenia ścieżek przeszłości. Szkolony przez ojca w odosobnieniu. Nabywa umiejętności, które według niego są zupełnie nie przydatne, ale jak to zwykle bywa, wszystko się zmienia. W tym wypadku śmierć ojca przekształca plan życia chłopca. Rigg wyrusza w pełną przygód podróż by odnaleźć swoja siostrę Param. Za towarzysza ma chłopca o imieniu Umbo, który również ma swoje talenty, a także poczciwy były żołnierz, właściciel tawerny Bochen.

     Kraj, który przemierzają bohaterowie ma swoje ograniczenia. Otacza go tajemnicze pole siłowe, którego nie można przekroczyć, grozi to bowiem szaleństwem. Któż jednak się na to nie porwie jeśli nie nasi bohaterowie, a co z tego wyniknie, musicie sobie doczytać.

     Ciekawym i jak się później okazuje wiele wyjaśniającym, są wstępy do rozdziałów. Jej bohaterem jest Ram Odyn, znakomity pilot, wnikliwy astronom i matematyk, doświadczony w dziedzinach wiedzy. Nie będę tu zbyt wiele opowiadać, by nie zdradzić, o co chodzi w "Tropicielu" :-)

     Książka jest niezwykle absorbująca. Akcja toczy się w zawrotnym tempie. Nie nudzimy się ani przez chwilę. Fascynujące pomysły na wątki i wyrafinowane rozwiązania. Card łączy politykę, przygody i podróże w czasie. Jakie będą konsekwencje manipulowania przeszłością? Czy można kontrolować, ingerować i zmieniać czyjeś życie? W książce znajdziemy mnóstwo podobnych pytań.

     "Tropiciel" może zachwycić nawet wyrafinowanego czytelnika. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz