poniedziałek, 13 maja 2013

Sonea jako "Nowicjuszka"





     Książki Trudi Canavan nie wzbudzaj we mnie entuzjazmu, ale ponieważ cały czas staram się powiększać moja kolekcję sięgnęłam po "Nowicjuszkę". Jest to księga druga trylogii "Czarnego Maga".

     Canavan to pisarka australijska, mieszkająca w bardzo malowniczej okolicy na wzgórzu. Mimo, że mnie nie zachwyca zdobyła wile nagród.

     Opis:

     Imardin to miasto ponurych intryg i niebezpiecznej polityki, gdzie władzę sprawują ci, którzy obdarzeni są magią. W ten ustalony porządek wtargnęła uboga dziewczyna o niezwykłym talencie magicznym. Odkąd wstąpiła do Gildii Magów, jej życie zmieniło się nieodwracalnie - na lepsze czy gorsze?

     Sonea wiedziała, że nauka w Gildii Magów nie będzie łatwa, ale nie przewidziała niechęci, jakiej dozna ze strony innych nowicjuszy. Jej szkolnymi kolegami są synowie i córki najpotężniejszych rodów w królestwie, którzy zrobią wszystko, żeby poniosła klęskę -  nie licząc się z kosztami. niemniej przyjęcie opieki przez Wielkiego Mistrza może oznaczać dla Sonei jeszcze gorszy los. Albowiem Wielki Mistrz Akkarin skrywa sekret znacznie czarniejszy niż barwa jego szaty.

     Drugi tom skupia się na nauce Sonei w Gildii i wynikłymi z tym kłopotami. Dziewczyna jest poniżana przez swych kolegów, wyśmiewana i obrażana. Głównym jej przeciwnikiem jest Regin. Złośliwy i podstępny szlachetnie urodzony chłopiec. Gardzi Soneą za jej niskie pochodzenie i ubliża jej na każdym kroku. Wydawać by się mogło, że te prześladowania skończą się, gdy opiekę nad dziewczyną przejmie Wielki Mistrz. Nic z tego. Ten konflikt ma inne zakończenie. Co do Akkarina, skrywa on wielką tajemnicę, bardzo niebezpieczną i oczywiście odkrywa ją Sonea.

     Chcecie się przekonać, co to za tajemnica , przeczytajcie sami. Osobiście "Nowicjuszka" podobała mnie się bardziej niż "Gildia Magów" i mimo, że moje zastrzeżenia, co do tomu I(przeczytajcie opis do "Gildii Magów") pozostają i dotyczą również tomu II, uważam , że książka jest zdecydowanie lepsza. Na pewno ktoś się na nią skusi. Ja już przeczytałam tom III.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz